In het tweede jaar zal naast de belangrijke basis ook steeds meer aandacht gegeven worden aan de eigen vaardigheid en de vaardigheid in het lesgeven. Hier wordt niet zozeer gekeken naar de lenigheid van de leerling, maar wel naar de zorgvuldigheid en juistheid van het opbouwen van de yogahoudingen en oefeningen. Ook aan veiligheid wordt hier aandacht gegeven. Het tweede jaar zorgt voor een goede voedingsbodem om op verder te bouwen, zodat de aspirant yogadocent zich kan ontwikkelen tot een volwaardig docent in Hatha-yoga en meditatie.
Theorie
-Medische basiskennis
-Alignment van asana’s
-Boeddhisme/Filosofie
-Sutra’s van Patanjali/Filosofie
-Psychologie
-Chakra’s 1, chakra’s 2
-Kosha’s
-Nadi’s
-Meridianen 1, Meridianen 2
-Ayurveda 1, Ayurveda 2
-Didactiek 1, Didactiek 2
-Planning lesdoelen op lange termijn
-Planning lesdoelen op korte termijn
Praktijk
-Hatha- yoga (Diverse gastdocenten)
-Zelf les geven
-Pranayama
-Adem en ontspanning volgens van Dixhoorn
-Diverse Kriya’s
-Meditatie en visualisatie
-Mantra
-Kosha’s praktijk
-Chakra’s praktijk
-Nadi’s praktijk
-Meridianen Praktijk